11 April 2008

Gambar Ikan Tamalian


Pernah satu ketika masa muda-muda dulu aku buat research pasal ikan ni. Puas cari ke sana kemari tak jumpa. Cuma dengar cerita dari mulut orang je. Baru-baru ni jumpa gambar ni. Beginilah rupa paras ikan tamalian yang rupanya seakan-akan buaya. Orang kata, kadang-kala boleh jumpa kat Sungai Pahang. Namun realitinya gambar ini diambil di Amerika Selatan (kalau tak silap) sungai Amazon gitu.

Yang pasti, memang ada testimoni dari rakyat tempatan kat Kuala Lipis ni, bahawa mereka pernah terlihat dan ter-tangkap ikan ini.

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ni bukan pokemon ker?

Tanpa Nama berkata...

ni sejenis ikan la,, nma ikan ni ikan BUAYA... da aku piara kat aquarium kat umah,, aku beli kat pasar malam,, harga rm 65.00... tp keci lma2 bru bsar... na oder kol aku... piss

eXception berkata...

ni bukan ikan tamalian...

Tanpa Nama berkata...

ikanlh ba 2...cuma jarang org lihat je,.2lh korang semua janganlah heran sangat..okkkk

nurul5667 berkata...

ape nie...?ikn ke buaya...?hmmmmmmmmmmmm.....aq rasa ikan cmpur buaya..

Tanpa Nama berkata...

Ini namanya garfish. Aku biasa nampak kat kedai akuarium, harga pun taklah mahal sangat pun. Biasa je.

Kalau korang rajin membaca, tak ada yg pelik pasal ikan ni.

Zek

Tanpa Nama berkata...

bkn byk ke ikan nie kt kdai ikn...
aku da slu tgk kowt ikan....
plek ape nye ea???
cecite2....

Tanpa Nama berkata...

opah kamu nih ikan temalian...

Tanpa Nama berkata...

ne ikan kt sungai amzon la...aligator garr...temalian pe kebnda plaknya...

Tanpa Nama berkata...

tamalian tu kebender pulak???

Admin berkata...

LISTEN ONLINE RADIO AND WATCHING FREE
MOVIE ONLINE ,SPORTS ONLINE LIVE.
FOR WATCHING MOVIE ,NEWS ,AL JAZEERA ,SPORTS
VISIT LINK > CLICK TO WATCHING <
SINGAPORE RADIO >CLICK TO LISTEN <<
 LISTEN HINDI RADIO VISIT LINK >>CLICK TO LISTEN <<
 WATCHING HINDI MOVIE CHANNEL VISIT LINK >>KLIK TO WATCHING
INDONESIA RADIO,THAILAND RADIO AND MORE
MALAYSIA TV ONLINE ,MALAYSIA RADIO ONLINE
ฟังวิทยุออนไลน์ Thailand>> คลิกเพื่อฟัง

noralis berkata...

aku rasa ni pokemon la.. ahahahaha

Tanpa Nama berkata...

hahahhaa...funny xpernah tgk ikan tamalian ker kesian...nie bukan tamalian lerr...

Tanpa Nama berkata...

ikan tamalian ni ibarat siput sungai... badannya kemerah-merahan umpama betik pelakunya. Ikan ni juga diganbarkan bertanduk dan digelar slowpoke di amerika utara.

Tanpa Nama berkata...

oo..ni mmg ikan amazon..ada org bwk masuk sini.start dr tahiland kot..ada kuar discovery chanel animal planet...garfish..alligator gar..ikan ni kuat membiak.n menyebabkan ecosystem hidupan air terganggu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...