03 Jun 2008

Aishah Masih Hidup

Aishah (bukan nama sebenar) adalah seorang gadis kampung yang pemalu. Dia berhijrah ke ibukota sekitar tahun 1984. Aishah mengalami sejenis penyakit di mana matanya sangat sensitif terhadap cahaya yang terang. Sebab itulah Aishah sentiasa memakai kaca mata hitam. Dan Aishah paling pantang jikalau ada sesiapa yang mengambil gambarnya. Kerana dia sensitif terhadap 'flash' yang dikeluarkan oleh kamera. Cahaya yang terang akan menyebabkan Aishah mengalami migrain yang teruk.

Pernah sekali kilang tempat Aishah bekerja mengadakan jamuan tahunan. Jurugambar yang ditugaskan mengambil gambar tiba-tiba ter-snap gambar Aishah. Lantas Aishah terus mengalami sakit kepala yang teramat sangat sehingga berbuih mulutnya menahan kesakitan. Dia meronta-ronta di atas lantai sehinggalah pihak ambulan sampai. Selama 3 hari Aishah ditempatkan di hospital di dalam bilik yang istimewa di mana lampu dipadamkan dan hanya dibuka bila perlu. Jurugambar tersebut juga datang melawat Aishah dan meminta maaf kepadanya.

Sejak hari itu Aishah telah berhenti kerja. Doktor membekalkannya beberapa jenis ubat-ubatan dan disuruh agar berehat untuk satu jangkamasa yang lama. Dia hanya duduk di rumah sahaja dan hanya keluar pada waktu malam di mana cahaya tidak begitu terang untuk membeli makanan. Teman serumah yang simpati dengan keadaan Aishah mengizinkannya tinggal sementara di rumah tersebut tanpa perlu membayar sewa sehingga dia benar-benar sihat untuk pulang ke kampung.

Setelah sebulan, kini Aishah sudah sihat sepenuhnya. maka tibalah masa untuk Aishah pulang ke kampung. Pada malam itu Aishah keluar dari rumah untuk menuju ke stesen bas. Dalam perjalanan dia telah diculik oleh 4 lelaki yang menaiki sebuah kereta. Dia dibawa ke sebuah rumah kosong dan diikat kaki dan tangannya ke sebuah tiang. Aishah menangis meminta simpati. Pakaiannya ditanggalkan satu persatu dan dirogol secara bergilir-gilir. Salah seorang dari perogol tersebut mengeluarkan kamera untuk mengambil gambar perbuatan terkutuk itu. Aishah merayu supaya gambarnya tidak diambil. Dia cuba menerangkan mengenai keadaan penyakitnya yang sensitif terhadap cahaya. Namun penjahat tersebut tidak menghiraukan rayuan Aishah. Kali pertama gambar diambil, lampu flash yang menyilaukan itu menyebabkan penyakit Aishah datang kembali. Kepalanya sangat sakit. Dia menjerit-jerit kesakitan dan pada masa yang sama masih dirogol oleh 4 lelaki durjana tersebut.

Gambar diambil dengan bertubi-tubi. Setiap kali lampu flash tersebut terkena matanya, kepalanya merasa bagaikan dihiris-hiris. Itu belum dikira dengan kesakitan diperkosa dan penderitaan psikologi yang dialaminya ketika itu. Darah mula mengalir melalui hidung, telinga dan matanya. Setelah menderita diperkosa selama 4 jam, Aishah dibawa ke atas sebuah jambatan. Dan dia dicampak hidup-hidup dalam keadaan sakit kepala yang kronik dan badan yang lemah tidak bermaya.

Sebelum dicampak Aishah sempat berkata, "Sesiapa yang melihat gambarku yang diambil tanpa rela, aku akan seksa mereka di dalam mimpi dengan kesakitan yang sama yang aku alami. Aku sumpah. Dalam matiku sekalipun, celakalah mereka yang melihat gambarku!"

Keesokkan paginya 4 lelaki durjana itu pergi ke kedai foto untuk mencuci gambar yang mereka ambil. Sejumlah wang telah diberikan kepada tokei kedai gambar untuk merahsiakan perihal gambar yang dicuci. Mereka ketawa terbahak-bahak melihat gambar Aishah yang tidak berdaya dalam keadaan bogel yang sungguh memalukan itu.

Tiba-tiba kereta yang mereka naiki mengalami kemalangan dan terlanggar dahan pokok yang terjatuh ke atas jalanraya. Dahan pokok tersebut tembus melalui enjin kereta dan terus menusuk kepala pemandu. Dia mati di tempat kejadian.

Lelaki durjana yang kedua mati petang itu di hospital akibat pendarahan kepala yang teruk..

Lelaki ke-tiga selamat dari kemalangan dan dibenarkan pulang. Tetapi dalam perjalanan pulang dia tersandung dan terjatuh ke dalam longkang yang dalam. kakinya patah dan tidak mampu untuk memanjat kembali ke atas. Akhirnya mati lemas kerana ketika itu hujan turun selebat-lebatnya dan air naik dengan cepat.

Lelaki ke-empat pulang ke rumah. Pada malam itu dia bermimpi Aishah datang menemuinya dan memukul kepalanya dengan sebatang kayu. Pabila terjaga dia merasakan sakit kepala yang sangat teruk. Sakit kepala yang terlalu kronik sehingga dia hilang pertimbangan dan mengores-goreskan garfu ke kepalanya hingga berdarah. Dia kini menyesal dan merasakan dia sudah terkena sumpahan Aishah. Lantas dia menyerah diri ke balai polis berdekatan dan menceritakan semua perkara terkutuk yang dilakukannya terhadap Aishah yang malang itu. Semua gambar-gambar Aishah yang diambil ketika dirogol diserahkan kepada pihak polis. Pihak polis menahan lelaki ini di dalam lokap dan terus menjalankan operasi mencari Aishah.

Lelaki tersebut akhirnya mati di dalam lokap kerana menghantukkan kepalanya sendiri ke dinding ekoran dari sakit kepala yang tidak tertahan lagi.

Selepas 2 hari, mayat Aishah ditemui terapung di sungai. Dia dibawa ke hospital untuk bedah siasat dan dikenalpasti identitinya.

Doktor yang menjalankan bedah siasat mengambil sekeping gambar mayat Aishah untuk direkodkan. Apabila flash kamera tersebut memancar, jantung Aishah kembali berdegut buat seketika. Dan kedengaran mayat tersebut menghembuskan nafas. Perkara ini sangat memeningkan doktor itu.

Selepas gambar mayat dicuci, doktor tersebut ditemui mati kerana overdose makan ubat penahan sakit.


Diceritakan gambar yang disimpan oleh pihak polis kini dimusnahkan kerana sesiapa yang melihat gambar itu dilaporkan mengalami mimpi ngeri dan sakit kepala yang sangat teruk. Hari ini, gambar post-mortem mayat Aishah sudah ditemui kembali. Kes ini dirahsiakan daripada pengetahuan umum kerana sumpahan ini masih belum dapat diatasi. Dan sesiapa yang melihat gambar ini, malam nanti Aishah akan datang di dalam mimpi, dan apabila terjaga akan mengalami sakit kepala yang kronik. Mengikut pengalaman, imej tersebut akan menghantui pemandangan anda sehingga di mana-mana sahaja anda lihat, gambar mayat Aishah akan menjelma dalam pandangan anda.

Tak percaya? Cuba pejamkan mata dan dongak ke atas. Apa yang anda lihat?

Untuk mengelakkan dari terkena sumpahan Aishah, jangan lihat terus ke matanya. Jangan hantar gambar ini kepada sesiapapun jika anda masih sayangkan mereka.

202 ulasan:

1 – 200 daripada 202   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

wes biar betol ngko..dasat tuh..naik ngeri aku dibuatnye..

.. berkata...

kalau aku mati,aku cari korang. ok

Tanpa Nama berkata...

Kalau aishah carik aku malam karang selamba aku petik nama ko....

GAFARO a.k.a. agentno9 berkata...

nih aku orang yang keberape lak aishah akan **pling dlam mimpi nih..? kalu la 1 juta umat pak lah tengok gamba ni..letih aishah nak jumpe sensorang..

Daus berkata...

babi le cite lu ni..hilang jantan gua kejap..

katak© berkata...

lahanat... aku jumpe aisyah ni dlm mimpi aku.. mau aku tempeleng.. siot.. betol..

Unknown berkata...

tak sabar ler nak tunggu aishah malam nanti...

karonghitam berkata...

Pergh.. Bpk serm sial.. Asl la co xtarok warning awl2.. Mnyesal aq bce..

Payung Terjun berkata...

mak aih. nyaris terkencing dlm seluar aku dibuatnye. gile seram.

nanti kalau jumpe aishah dlm mimpi aku nak tanye nama penuh dia :|

Tanpa Nama berkata...

hanya Allah s.w.t yang mampu mematikan seseorang. tanpa izinNya tiada apa yang akan berlaku.. sama-samalah kita sedekahkan al-fatihah kepada arwah.. semoga tuhan mengampuni dosanya dan roh nya dicucuri rahmat... amin

Tanpa Nama berkata...

Apalah kamu orang semua ni... benda-benda mcm ni pun dah takut... adakah kamu orang percaya ada kuasa lagi selain dr Allah swt yang maha agung... Sesungguhnya Allah maha kuasa, makhluk tiada kuasa... sesuatu yg berlaku semuanya dgn izin Allah swt... sedarlah wahai insan sekalian.. kembalikan lah keyakinan dan keimanan anda kepada hanya Allah swt yang BERKUASA.... OK... wasalam...

alifstyle berkata...

jahanam! Mulanya aku tak percaya! Betul-betul aku mimpi Aishah!

Kepala aku sedikit pening. Jahanam kau! Aku bunuh kau!

Kembalikan kebahagian diri aku!

kasut-gombak berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
kasut-gombak berkata...

siot la.

tibe2 je kepala aku rasa smcm. huhu.

nhanania berkata...

Untuk mengelakkan dari terkena sumpahan Aishah, jangan lihat terus ke matanya. Jangan hantar gambar ini kepada sesiapapun jika anda masih sayangkan mereka.

ambil gmbr bertubi2 ek perghhh
yg ko lak nape edar kn gmbr ni?
x takut pun
dr awal aku bc aku da sengih2

Generasi Muda Tikam Batu berkata...

orang yang tak mempunyai keimanan aja yang jadi takut. Manusia mesti mempunyai sifat yang suci.

Tanpa Nama berkata...

korang betul ker nih???

kalo aishah dtg dlm mimpi aku fisrtly aku mintak maap dlu kang dier x jadik la nk kill aku
ekekkekekekek

Tanpa Nama berkata...

perghhhh kengkawan aku da tengok kalo diorang kene kill aku carik publisher web nih
kang aku lak jadik aishah

Tanpa Nama berkata...

perghhhh cam citer betoi
malam kang aku wat smayang hajat lah
aku da nk tkencing da nih
dah la aku x beriman
adessssssss

Tanpa Nama berkata...

Sesungguhnya hanya Allah sahaja yang mampu memudharatkan ciptaannya dan ingatlah bahawa Allah bersama orang2 beriman.
Jadikanlah kisah ini sebagai iktibar.Sedekahkanlah al-fatihah kepadanya.Semoga Allah merahmati rohnya............AMIN......

Tanpa Nama berkata...

eee...takot aqu tgk muka je x berani..ada muka tp x de mate ngerinye...mcm cerita phantom of the opera..

zeezam berkata...

hampas.
seram siaa.
sekali imbas je aku tgk gamba tu.
siaa!

Unknown berkata...

Sebagai menghormati Aishah yang dianiaya, Janganlah tunjuk gambar dia kat orang. Sengal betullah engkau ni.

ms whateva :) berkata...

race race tol ke ekh!!!habes lah aku mimpi mlm nieyh......mummmy...help me

Chenta berkata...

huhu... aisyah ni ilek je. x gentar pun XD

Tanpa Nama berkata...

korang ada otak , korang fikir lah sendiri... dimana kebenarannya dan sejauh mana kesahihan cerita ini...lu fikirlah sendiri....

Tanpa Nama berkata...

aku search google "sakit kepala siot". tetiba mendarat kat sini untuk pertama kalinya.

Kejutan....

Tanpa Nama berkata...

mangkok hayun pny budak...
adess..
mencabar keimanan..
dah la iman xcukup..
klu aku mati masuk neraka..
siap kowunk..
aku tuntut...
pasnie aku lak masuk lam idop ko..
wuakakakkaa

Tanpa Nama berkata...

mangkok hayun pny budak...
adess..
mencabar keimanan..
dah la iman xcukup..
klu aku mati masuk neraka..
siap kowunk..
aku tuntut...
pasnie aku lak masuk lam idop ko..
wuakakakkaa

Tanpa Nama berkata...

hoo...shengal tkut siot.....
aku tgok mker dia pown dah sram...
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...........

Tanpa Nama berkata...

2 gambar dia yg betul ke???? ngeri siot

akusiktauk berkata...

khurafat aku nk percaya citer ni

Tanpa Nama berkata...

JGN MAIN2 DAN JGN SUKA PEDAYA SAMA ORG LAIN KLU ENGKAU MAU MATI MCM CEITA HANTU ENGKAU TAK APA TAPI JGN ENGKAU JADI IBLIS UTK MEMPERDAYA & MENAKUTKAN ORG MUNGKIN ENGKAU ADA HANTU ATAU SAKA HANTU RAYA DRI KETURUNAN ENGKAU UNTUK MENAKUTKAN ORG LAIN DAN UNTUK MERASUK ORG LAIN LAGI BAIK AWK SURUH HANTU KETURUNAN AWK GONCANG NOMBOR MAGNUM KASI SAMA AWK TUUUUUUUUUII

Unknown berkata...

erk, aku memang seriau baca citer ni. Terbayang2 la gak. tp kurang percaya sebab camne plak orang boleh tahu kisah dia dirogol dengan penuh terperinci. Takkan la, hantu dia yang buat report polis pulak kan...

apa2 pun, memang seram.

Tanpa Nama berkata...

emmm...
kwn aku da kenakan aku.
dier ckp cite lawak.siottt..
klo x aku xbca awl2..
da ar baca kol 2 pg...
seram jer

Tanpa Nama berkata...

aku dh baca ceritA AISYAH smlm. mpi betol la!!! dia minta cari mata dia..waaaa...
tlg la....tlg la...kepala aku sakit...huhuhu

p/s:
kalu karangan ni masuk SPM, confirm dapat A1...hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Owner blog ni bangang la..bodoh nak mampus..

Tanpa Nama berkata...

seram gila ar..huhu..al-fatihah buat aishah

Tanpa Nama berkata...

I hate u so much!!!!! HATE HATE HATE!!
why did u post this out?!
its better if its not been said bah!!!!!!!
because u've taken the pics of her!! n i've seen it!!!!! HOW COULD U!!!!! HOOOOOOOOOOWWWWWWWWW COOOOOOOOUUUUULLLLLDDD U!!!!!!
its not polite to be saying stuff like this...

Unknown berkata...

mrilah kta suma sdkahkn al-fatihah kpd aishah..smga roh nya dcucuri rahmat...AMIN

Mr. AL berkata...

takot sial, ahahaha....
wat gua cuak je...
mmg A la krangan lu

Tanpa Nama berkata...

aduh...
mmg karangan terbaik yang penah aku bace selame nih..
huhuhu..
pelajar2 spm, bleh lah rujuk pada contoh karangan ni k..

Tanpa Nama berkata...

WAH TERKEJUT BERUK AKU... CITER KENE ROGOL KER CITER HANTU NIH???

Tanpa Nama berkata...

bodo apo mu nie....bodo2.. baik mu bt blog utk ore2 cacat!!!!

al-y berkata...

astagha.. mengaibkan si arwah la kowang nie..

Tanpa Nama berkata...

dupang sabul diskasting maka lukduk sj wat teman koma jap thousand star tuk penulis blog!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

maitak na yan!!!!!!!!!urine glukos ambo gilo r weiiiiii!!!!!

Tanpa Nama berkata...

dahlah tu wei,kawe pun takut jugok. termimpi2 aisha ni tapi gmbar dia cantikkkkkkkkkkkkk...

Tanpa Nama berkata...

giler siot!!laki sejati mcm aku pon bleh tergugt keimanan..cilaka pd owner blog nih sial x hbis2 hrp2 aishah sllu mggu ko ok!!pd umat2 islam jgn pcya pd thyul tau syirik,munafik igt pd tuhan??Al-fatihah..pd arwah!!hrp2 jgn ggu aku lah mlm ni aku x berdosa..aku tertgk n xsngaja..tkut gak la siot!!

Tanpa Nama berkata...

KWN AKU TOLUE C TOLOL PECAYE GILE WEI.ORG REMBAU MMG CMNI KE HAH????LU PK LA SNDIRI....

Tanpa Nama berkata...

SERAM SYIALLLL.....
SMEKOM EISHAH WEI......
TLONG LA DTG KT TOLU-G MLM NI....
PLEZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ...........

Tanpa Nama berkata...

PASANGAN BAHAGIA NI MANJE2 LAK DPN AISHAH.....

Tanpa Nama berkata...

huhu.. yg da lepas tu biar la dia lpas bro.. naper nk seksa dia lagi ngan ungkit2 kisah lampau dia... lagi la dia tak aman. sb tu duk kaco merata2 tu .. hohoho

Amzar berkata...

bodo tul ..percaya kalo tengok something sorang tuh leh mati.....songsang tul saper yang buat ni...

Unknown berkata...

uitt..!!!! ko ni bubuh nama kekasih aku tu..

Tanpa Nama berkata...

oi...apa punya cerita yg ko kasi tau org ni..
babi btul la..

sape yg x seram tengok gambar mayat reput..
apsal ko x letak gambar ori dia time dia masih hidup..
bangang btul...xda otak ke..

Tanpa Nama berkata...

aku kan....mula2 tkut gak...sampai x leh tdo...tp lama2 tgk die x dtg pun mlm2 hehehe..............

Tanpa Nama berkata...

ayumie901217@yahoo.com.my.............hai antu...meh emel aku

Tanpa Nama berkata...

aduhh..dala aku ngah akit pale, bley plak aku g bace bnda alah yg x logik neh.. perhh!!! emang aku x caye lgsg..
mbr2 aku pn dok gelak bace blog nehh..p,xpe..aku nk gak tgk betol o x pe yg ada dlm blog nehh.. sb aku xcaye lgsg nan bnda nehh,sb aku pgkaji antu..
so,pd sape2 yg npak antu,email kt aku.. aku nk g kaji..
huuuuuuuuuu.........
fiq_jaja@yahoo.com

zamri berkata...

hahaha.. sape2 yang ade simtom sakit kpalo tuh cpat2 makan penadol.. sakit kpala pon nk pening cam xde ubat jer.. cadangan aku baik publiser blog ni cari modal wat filem insyaAllah meletop la.. hahahaha..

insp sahab berkata...

tido awal la malam ni.. nk date ngan aishah.. hahha.. biase aishah datang kul bape?? nk standby laaa...

mael tote berkata...

buat la citer lain.. xsabar nk bace ni.. wat lebih kureng camni ker ok gak kn. hahahaha..

Tanpa Nama berkata...

oit...!!
camne kaw taw detail glew ctew psl dak ecah neyh??
kaw yg bwat sume bnde durjana tu eyh??
hahaahahahahaha...!!
aku bce pown nak tegelak...!!

Tanpa Nama berkata...

siot btull...x gne glerr...mta kne flassh cam mano nie ???? saper yg trkencing 2 ???? jgn wei.. nnti bnjir skolah aq....huhuhu...ngeh10

Aishah berkata...

kalian tolong sedekahkan Al-fatihah kepada saya..

Tanpa Nama berkata...

jimbek btul...ngongok tol r...
lu bkin gua pnas aje....
eden nk mkn kueh mlako nie smpai trabor......

mte aq kne chye mthri neyh...
skit tol r...
nk ne kai spek ney...

no komen..

Ujai_Hani berkata...

siot nyerr ceta ni..hilang ngantok aku.perghh.. cm ape jek..kuikui.. promosi blog kew??hehehe..
ok la 2 3 star aku kasi..
peace no war

pisang berkata...

tgk onwer web ni pun sama ngn gambar penipuan tu... bukti tak kukuh banyak khurafat.. sedar la beriman la... bertaubat la...

Tanpa Nama berkata...

ya ALLAh..ampon kan lah hamba2 nya!!!!

Tanpa Nama berkata...

CELAKA PUKIKUMPRINX.. KAU NK TIPU PUN BIAR LA BERPADA2.. AKU TGK TAK DE PE2 PUN.. ANYWAY CITER BLUE LU NI OK AR BLUE SERAM BEB... PEACE PIZZA MOSTA

Tanpa Nama berkata...

gampang weyh..aku dah la penakut!

Kucing berkata...

tak sabar nak jumpa aisah mlm ni..mintak2 la dia bwk mmb pontianak ke, langsuir ke..bleh gak buat madu nnt..

datang tau aisah..nnt abg amik gambar..jangan risau..skarang ni org pakai video, xde flash2 ni..

hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

gler sial

mbe ak bwu cter je kat ak sal kes aishah ni

ak pn try r search cter ni

mmg ngeri siak

azmi berkata...

assalamualaikum,
cubalah bawa mengucap. Yang Maha Kuasa Hanyalah Allah. Allah tempat kita berlindung dan memohon. Jangan terpedaya oleh bisikan iblis, syaitan yang berupa jin dan manusia.
Beristighfarlah.

Tanpa Nama berkata...

tolling..tolong.. aisah asik dtg dalam mimpi aku je.. die ajak makan cendol..

ben berkata...

mcm ni punye cerita pun ada ka?
aiyaaa

Tanpa Nama berkata...

bak dtg!!

Tanpa Nama berkata...

sgt giler seram cite ni....

Tanpa Nama berkata...

semalam aku mimpi aisah... jiran sebelah..

Nasuki666 berkata...

kalo mengikutkan pic td.. takde pulak rupa org mati lemas.. 2hari dalam air.. struktur kulit dalam keadaan ok.. slbom nie penah ikut port morterm.. kalo dah 2 hari dalam air.. struktur kulit akan tersiat.. bukan sekali ikut, dah beberapa kali dah.. kerja kat hospital.. hehe.. anyway cta aishah nie best.. simple dan senang paham.

From Me to WE berkata...

Eish2..sdara ni..:/ Fatawakkal 'alallah..

Tanpa Nama berkata...

ahahahahhhaha...aku lgi girang bca komen2 hangoa ni dri citer aisah ni...
sakit pala gelak...
bkn pasal aisah yer...
pasni nk lunch ngan makcik aku nma aisah....wuawuawuawuawua

Tanpa Nama berkata...

eeemmmmm........
sedekah la al-fatihah buat beliau di alam sana.....
moga rohnya dicucuri rahmat...

kentz berkata...

aku pejam mata...pandang atas aku nampak siling warna putih...

hati_hancur92@yaho.com berkata...

seram sehh..mnx2 lar aq xmmpi..huhu

Tanpa Nama berkata...

memang aku sakit kepale lepas bace..sbb kaler background bloq ni itam..naik berpinar aku bace..hahah..

takutnya takutnya berkata...

kalau mimpi aisyah malam ni..nak suruh aisyah nyanyi lagu BAHTERA MERDEKA ngan lagu ANTARA CINTA DAN KASIH..
oh oh oh bonda senyum riang~,menerima bahtera merdeka~~,putra putri sayang, putraputri sayang~~~..kui kui

Elmo berkata...

cerita lucu..haha..mana ada penyakit begitu..konyol bgt..

Keretapi berkata...

aku pon pejamlah mata dan pandang ke atas.

nak tau ape aku nmpk??

poster daniel radcliffe yg hensem memandang ke arah ku.


sumpah bodoh post ni.
naseb baek aku tak caye ngn superstitious crappp mcm ni.
kalau betul2 ade org yg terbayang2 ke, ape ke, tu semua setan yg dtg kacau kalau iman dah tak kuat.

bace ayat qursi byk2 ya.

btw, aku mmg sekarang tgk pening gila. nak pmr, tido pon tak cukup.

DI@H berkata...

waaa...kalo gtu mli nie aq nak mimpikan dyelah...aq nak tgk skit kpla otak ke x...???kalo x,aq nak hempok kpla owg y tulis BLOG nieee...hahaha..ad beran kew???kalo ad sesape x puas ati emelkan aq ke///d_subaru6474@yahoo.com.my


(nur radhiah)

faris-UITM ARAU berkata...

perghhh..t lau aq mati!!aq x pat gred ag..cdey ar mak aq..
n lau aq mati aq sumpah kat producer niee..aq crik u oll dalam mimpi..celaka.....

Tanpa Nama berkata...

woi kalau dah tau membawa malapetaka kat buat ape ko buat blog ni...... buang je gambar tu jgn bagi org lain tgk faham!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

hilang telur aku sekejap.......

k0tak ati berkata...

pdn mke jntn 4 ek0 uh!nfsu kuda!beng0ng!xde 0tak!
sm0ge r0hnye tng tnp mggngu 0wg laen..

DaKoSue berkata...

huhu cter yg penuh tragis penat dowh bace

Xay berkata...

sial la kaw.. zasss~

Beliau berkata...

Wak lu!

Mas2ra berkata...

yer kr???? percaya pada yang esa jer k....

neiya berkata...

kite semua kan makhluk Allah. Allah maha Adil. xkan kite kena tanggung ktakutan pd ecah sdangkan kite x buat pape dosa pade die... WALLAHUA'LAM

Midi Vader berkata...

kalo betul cite ni ksian gila la kat aishah..msti dia cntik kn..nk je aku mimpikn dia mlm ni..ohh

Tanpa Nama berkata...

seram nak mampoih ciot cte ni...........
bukan pning jer ble bace.....
dah nk pengsan dh.....
seram giler...
aasal ko tuliz lg cte ni klo ko tau cte ni mngaibkn dia...... ?????? laGILAH DIA X TENANG...!!!!!!

Unknown berkata...

bullshit....
cam bangang je post ni...

nua terror gila berkata...

malam tadi dia datang ... aku bagi mata lembu sebelah .... sebelah lagi aku bagi mata rusa...... dia kata tak cukup ....dia nak mata kau.... ha.. ha.. ha

xkesah la nama ape berkata...

post ni mcm bangang... otak hang.. kalo xbg tgk mata.. ko bg la gmbo penuh.. leh aku tmpat2 'laain'....

Azhan's berkata...

Haha..macam sial je..

shahmetal berkata...

aku pon pas hbs baca pening. tp aku rasa bkn pasal gambar atau crita ni, tp pasal mgadap pc lama2 baca komen smpai 100+. aduih. tlng urut sket sape buat log ni. ko punye pasal la.

salztaceng berkata...

emmm takut aku bce citer ni
gambar dia pon aku tengok seram
emm tetibew jew pale aku sakit
emmm takut lah
emmmmmm......

Tanpa Nama berkata...

kpd umat Isalm,jgnlh and mempercayai cerita karut ni..tetapkan dlm hti kita hnya Allah yg brkuasa menurun atau memberi sesuatu bala terhadap umatNya..jdknlh cerita ini sbg pngjrn kpd dri kit agr mnjd insan yg lbh mlia..jgn cpt trpdya dgn hasutan iblis..krn iblis smmgnya sntiasa cuba untk menyesatkan manusia..jgnlh tkt wahai saudara2ku sekalian...hanya Dia yg brkuasa...

Tanpa Nama berkata...

cm bangag r,blh wt novel gak bikin seram je....pe2 pun pcya pd Allah s.w.t yg 1.

awang.co.. berkata...

ntah jgn pecaye.. kalau die muncul gak, try ajak g menom, karok, wat baik ngan die.. bagi die suke.. xde la die x suke semua orang..ckp leklok, jgn jumpe aku malam2 len ok. ckp la aku da ade anak bini.. den last skali.. kalau die leh memberikan panduan teka nombor magnum 4d pon show gak.. wahhaa

Tanpa Nama berkata...

JANGANLAH KAMU SESEKALI MENGAIBKAN SESEORANG YANG TELAH MATI...
BUKANKAH ALLAH TELAH MEMBERITAHU DALAM AL-QURAN,SETELAH HAMBANYA MENINGGAL DUNIA,ROHNYA AKAN DISOIAP OLEH DUA MALAIKAT-NYA..DAN SEKIRANYA MEREKA TIDAK DAPAT MENJAWAB SETIAP PERTANYAAN YANG DIAJUKAN,MAKA ROHNYA AKAN DISEKSA SEHINGGA HARI AKHIRAT..
*p/s:klu malam2 ad yg dtg menakutkan,itu bukan roh si mati... tetapi syaitan yang menyerupai si mati untuk menakutkan kita dan menyesatkan kita supaya mempercayai ape yg kurafat..tp alang2 korang dh baca cerita ni,sama2 lah kita membacakan Al-Fatihah kepada si mati..semoga rohnya dicucuri rahmat..AL-FATIHAH.....

hasifi b hasnan berkata...

mule2 tgk tu... seram gak sieh.. da la x bg warning awal2.. mengongla ko ni... tp x per... yakin pd kuase allah yg esa.. tu yg aku percyer... jgn mengkurafatkn dri dgn percye gambar tu dapat mengape2 kn kte... yg da meninggal tu sudah la.. yg mengganggu kte tu bukan roh ker, ape ker.. hanye muslihat iblis, jin dan syaitan semate2 yg mahu menyesatkn kte.. so, jgn la tkut..alaah, x de paper..hehe

Tanpa Nama berkata...

salam..
aku rase cite ni boleh memesong kan akidah..
org tkt kan sumpahan aishah..
sedangkan Allah maha berkuase atas segale2nye...

lg satu xske cte org kene rogol jd hantu..
pdhal org yg kene rogol dianiaye.. masuk surge..
bukan jadi setan=hantu..

logik ke

Ammy berkata...

Huiii....seram tui!!Hish,kalau aku kena malam ni aku sendiri yg sumpah ko tau!(aku sumpah ko jadi penakut yg terlampau)

Tanpa Nama berkata...

erm..ok la crita ni,,tpi ape yg membuatkan kita takut bila di kata jgn trus memandang ke dalam mata,pas tu soh pjam mata n dongak ke atas...itu bg aku adalah 1 saiko yg boleh menjadikn kita terasa sesuatu...kalau tenung mata dalam gambar tu dia boleh hantui kita,dia lebih hebat dari tuhan kot..erm penulis blog idup lg x?sb dia org ptama yg tgk gamba tu kn...tpi mmg bagus karangan nih,,knapa x wat filem jr

Tanpa Nama berkata...

wei korang.betul la.smalam aku sakit kepala time terbangun dari tidur.tapi tak lah dasat sangat.pening2 smacam je.tpi dia tak muncul dlam mimpi aku laa.mungkin sebab aku sedekahkan dia al-fatihah kot.walaubagaimanapun,aku bsyukur takde apa2 yg mngerikan smalam.siap tido bdua tau ngan akak aku.

elga anggraini berkata...

Ya tuhan andaikan aishah ada di mimpi saya saya akan menangis jikalau tidak engkau akan kudoakan

Tanpa Nama berkata...

Wei pengarang cita ni.. Aku nak tanyer kau??? Kau faham BAHASA MELAYU KE TAK???

Kau kate, Gambar ni jgn diedarkan, kan!??? Yang kau g tayang gmbar ni kat sini tu buat aper??? Tu bkan mengedarkan gmbar namenyer???

Asalla kau tak gune akal yg Allah Bg???
aku nak je Maki hamun kau kau tau x!!!

Nasib baik aku ni manusia, tahu dosa ngan pahala... hey.. mmg Bertuahla kau ni...

Tanpa Nama berkata...

Wei bangsat bodoh pukimak!!! Asal kau bodoh nak mampos LAHANAT!!!

kATE JGN EDAR, YG KAU EDAR WAT APE kimak lancau???!!! Bangang nak mampos!!! Otak kau kat kote k au ke bodoh!!! bangang, ingat wat cite ni, semua org percaya 100%!!!

Wei g Taubat ah, Jgn jd manusia Yg bodoh!!! BODOH!!!!!

eddierose blog berkata...

banyakkan menyedekahkan Al-fatihah dan surah yassin kepada si mati. Semoga rohnya dicucuri Rahmat oleh Allah Taala Yang Maha Berkuasa.Ingatlah setiap yang mati sudah di catat/ditulis sebelumnya Allah mengutuskanya.

Tanpa Nama berkata...

sudah tercatat didalam al'quran bahawa orang yang telah meninggal takkan kembali hanya jin dan syaitan yang akan menyerupai orang yang telah meninggal dan datang untuk menyesatkan manusia...

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa yang buat blog ni mesti dah mati

Tanpa Nama berkata...

woiiii....cmna maw nmpak p mata orang tu?????
mata dia ltak mana????

Tanpa Nama berkata...

crita nie mmg best la...(bg aq jak)...
KEPADA PENGKOMEN2 YANG MARAH2 TU,,,AQ RASA DORANG TAKUT...PENAKUT ANJING...
SBB TU BLE MRAH SMPAI CM2....
kan3....huhuhuh

Tanpa Nama berkata...

korang kalau aq jumpa aisha kat dalam mimpi aq korang jaga erk aq sebut nama korank......yg siarkan cite ni......

Tanpa Nama berkata...

ni kalau aku jumpa aishah ni,aku ajak dia lepak kat times square,aku belanja dia baju mahal mahal,haha

aishahadnan berkata...

sala....
siot je cite ni....da la gune name aku..seram nk mampus...tapii wahai pembace2 sekalian korang ni x bace btl2 la....kan aishah tu kate klu korang tgk gmbr yg die kene rogol tu je bukan gambar die mase postmortem tu...sengal tol....len kali bace btl2..tapi bagus rr pade penulis gile seram cite ni.. =p

x::ZLF::x berkata...

Semua orang dah mampuih k lepas baca karangan ni....

fendi berkata...

ngeri tul

Tanpa Nama berkata...

gegarrr siotttt... awat mata dia xda... mana p mata dia noo... kena makan ikan ka...haduiihhh...
xpa2.. lepaih ni.. kita p sedekah al-fatihah kat arwah dgn owner blog nia... sama2 kita merasa...

kehkehkeh...

Tanpa Nama berkata...

korg mmg duduk dlm zaman batu kalu caye bnda2 bodoh cmnie..ajal maut dtgn tuhan..kpd sape2 yg terbabit dlm menyebarkan gmbr post mortem mane2 jenazah nie..korg jwbla di akhirat nnti..ssghunye bdosa besar mengaibkn org2..lbh2 lg dgn fitnah..Allahu Akbar!

Tanpa Nama berkata...

celake lu king, berderau jgk drh aku.
haha

FOOTBALL2YOU berkata...

eeeeeeeeeee seram gile .....siot kerrrrr.pandai tul korg reka cite nnti leh jd pnulis novel an2 lak pasni yea.hiiiiii nakutkan org jerr

FOOTBALL2YOU berkata...

aku tak nak tido da lpass nie/........hihihihh

Unknown berkata...

macam mana nak sent gamba hantu.. aku ada snap 1 pic hantu bertarikh 20/05/2010 kat sebuah umah lama time buat kerja kat site nak share ngan korang semua

Tanpa Nama berkata...

kesian & tragis btul le cite aisyah 2,apasal ngko bagi tngok gmbar dia..seram le,nak muntah pun ader..perghh..

Tanpa Nama berkata...

aku la..aisyah..malam ni aku akan cari kamu semua..sebab kamu semua telah mempersendakan cerita aku..dan aku akan mencari sahabat aku yang bernama daniel...

Tanpa Nama berkata...

testing,, aku bkn saket kpale tp saket perut nak berak,, tkot dowh nk berak sorg2,,

nadz berkata...

pergh...besh gilak citer dea.....

Tanpa Nama berkata...

poyola.. nmpak sgt kencing.. klau aishah 2 di campak kat jmbatan ditinggal sorg2 sape lak yg tau aishah 2 bsumpah cm2... nmpak sgt poyo oi...

aloq_staq9691 berkata...

hadeiiiiii...mula2 aku xnk prcaya...tpi mlm tu aku tido ada mimpi pmpuan dtg...dia datang ketuk kepala aku ngn pnyapu..dia kta org dh psan jngn tngok,jngn tngoklh...tpi dia mafkan aku,,dia bgi air milo kt aku....dia kata jadilah sihat dan kuat dngn milo....rupanya aku mmpi,pmpuan tu adlh yg buat promosi milo yg aku jmpa ptg tdi.....hahahahaha....tahayul btol lh korg ni.....hadeiiii...tpi kcut prut gak la aku bca tdi

Tanpa Nama berkata...

emmmmm..... knp la perogol2 tu x paham bahasa.. dh dia x bg tangkap gmbar, jgn la... bodoh sungguh.... sengal ubi la.... tp mmg trajis r citer tu.... emmmmm

Tanpa Nama berkata...

aku xtakot..tp...mata aku ketumbit..sakit wehhh

Tanpa Nama berkata...

wei....nma awek gue...bro yg lu pakai.....agak2 lha lau nak wat crita 2.....tpi seram jgk lah....

bad girl berkata...

ok la . boleh :)

Tanpa Nama berkata...

Semoga Roh Aisyah dicucuri rahmat..

Putera Kayangan berkata...

Mesti Publisher blog ni n sapa yg karang cerita ni mampus dulu///... bodoh je...

Tanpa Nama berkata...

sial btol .. ak da jd betina bce bnde nie -_-'

Tanpa Nama berkata...

ceh first time aku jd seram disebabkan baca blog.10s

natasya berkata...

huhu..goyang kejap..tp itu semua reja YG MAHA ESA

kirana_syazlyn berkata...

apalah dosa dye smpi diowg sggup wat cm tue...

matsantol berkata...

semalam aku jmp dia
n aku bangun trs pening yg teramat bab malam 2 aku ngan dia minum chivas smpai mabuk yg xterhingga
hahahah

al-fatiha.........amin
citer ni ptt tjadi ngan pnulis ni
kena rogol n d bunuh hahahha

Tanpa Nama berkata...

Where did you get that picture?

mimihamid berkata...

dari awal adik aku bagitau pasal benda ni, aku dah ketawa terbahak bahak tau ke ? bila bace lagi lah aku sampai senak perut. pandang mata dia aku siap senyum2 lagi. bila baca komen korang, aku rasa nak terguling guling kat lantai. hahahahahahahahahaha. thanks. this story made my day today. muahahaha :))

dasar !

Tanpa Nama berkata...

Pokloh

fuhh smart cerita ni. boleh dijadikan latar/diadaptasi utk jadi filem seram yg ada unsur2 viral macam The Ring tu, kalau penulis skripnya pandai mengolah semula...

4 star beb! aku jeles dgn kau yg dapat idea bagus ni. original tuu...

Harya NI berkata...

pegh...baik punya cerita....

oleh butter berkata...

mcm hampeh..owner blog hidup lagi x...dah bpa org yg baca ni kira pasni mati trus la ek..gila babeng lah....owner blog upload smbil pejam mata nih....

Mr. K berkata...

ada sesiapa yang masih hidup lagi lepas tgk tak?

senyap je?

kerisperak berkata...

mata aku pening ar tgk gambo tu.. citer ko terbaik la.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah,Kenapa lah aku melihat gambarnya sebelum membaca astafirulahhalazim.....semoga asiyah dibebaskan daripada seksaan yang tidak tentertam itu dan tolonglah jangan usir aku aku melihat ini tanpa sengaja amin

Tanpa Nama berkata...

sempt ke doktor tu citer kt orang mase/selepas dia ambik gambar tu? mcm ada tak betui je...

nur iman berkata...

for info semua jkankte pjam mata n pandang ke ats mmg akn pening tpi bkn sbb cite ni la.. em.. lawak btol la cite ni,em mcm mna la pnlis ni blh tau smue ksah ni.. klu la aq bca ksah ni sblm exam spm kn best,blh karang dlm paper bm k1..emm.. myat pun x mereput sgt.. dlm tempoh 2 hri tu sptutnya myat dh ptut mereput sgt,byangkn la dh la duk dlm air pastu terkena chya mthri lak,msti byk t/bls kimia yg berlaku,dh la dlm air tu ada organisma yg blh mpercepatkan preputan objek.. huhuhuhu..:)

Tanpa Nama berkata...

salam...cite dye mang seram gler....

Tanpa Nama berkata...

Salamun'alaik..

Hujah benarkah roh boleh kembali selepas jasad mati..?

Sila klik;

http://qhazanah.wordpress.com/2010/01/28/benarkah-hantu-dan-bolehkah-roh-kembali/

Syukran..

Salman berkata...

Betul cakap ko. Semalam aku mimpi jumpa Aisyah, rupa parasnya cantik tak macam dalam gambar tu,body montok, pakai baju belah nampak lekuk dada dia mengajakku beromen. Tapi aku tak mau. Bangun tidur aku rasa gembira pulak.

Unknown berkata...

khurafat betul laaaa !!
dosa la weh percaya benda nih...
x tkut tuhan ke?


www.sengalman.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

pencuci gambar tu mati x?

Tanpa Nama berkata...

hahaa!!!
best gak cte ni.
wat aku cuak kjap..
nek pning gak kple niii..
lu mang hbat bro wat cte ni...
bodo pun ade gak...


hahaa!! sengalllllll

Tanpa Nama berkata...

boleh x remove bende ni?? sekadar utk lawak or btul, baik xpyhla.. kalu die dtg, siapla ko..

feyza berkata...

kau mati tak lagi.?

Tanpa Nama berkata...

glew kowg...
aq dh trbce laaa..
t klu aishah dtg jp g aq nk tnye dye xcejok kew xpkai bj...
hahahahahaha...
maafkan aq aishah..
aq xberslah...
apew slah aq..
tiiiiidddaaakkkkkkkkkkkkkkk

Tanpa Nama berkata...

yang tkt jdi pnakut..yang brani jdi brani....brani,brani jgk....tpi jgn la trlmpau brani n berkata-kata besar nnty tol2 kne....

Imran Zuhuri berkata...

Imran tak termimpi pun . Tapi perkara ini tak patut dibuat main - main . Allah balas nanti .

Tanpa Nama berkata...

haha....ape da...nk tpu pon agk2 r...ak hempok kpale ko nt...bkn sket kronik je...sket sbab bengkak kne priuk gn ak...wak lu lah...jgn tpu mcm ni...ko kne sndri tau r...tu smue keje allah lah...kite mnusie x de hak nk mntfsir smuenye..ape da..ak serm pon ade...tp ak lg seram klau ak tgok kpale ko bengkak2 kne hentakan priuk ak nt..hah...klau allah kte jdy,jdy lah ia...so,x yah nk tkot2kan org gn cite seram ko ni...btol...ko klah gn ahmad idham kot...seram...g lah gabong idea tok wat cite bru kt pwagam..mst mltop x hingat...hah...tenx...

Tanpa Nama berkata...

mane teloq aku ni..

Aliaa_AliNa berkata...

Ya Allah...begitu sekali penderitaan yg ditanggung seorang gadis seperti Aisyah....Dan, marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah..Semoga rohnya dicucuri rahmat~ Amin...

p/s: betul ke saper2 yg tengok gambar tu terkena sumpahan Aisyah??

Tanpa Nama berkata...

benda dah basi..balik bungkus lah,,buat cerita lain,,,cerita spongebob ker..ini cm cii jer..hahaha..basi~

Tanpa Nama berkata...

cerita cam pelaq~

lena dalya berkata...

lemah semangat aku tgk gmbr ni...

Tanpa Nama berkata...

hahaha...aq nk tglak bla bca komen yg ngh ada neyh...haiii klo yer pon nk wat cta..wt la cta psl tupai ke psl cipan ke ny owg kna bnuh siap ngn gmba lak 2...

ita ahui berkata...

klu sy jumpe aisyah sy nak minta toto 4d sweep...he2

Tanpa Nama berkata...

admin x prihatin!! mayat ni wanita islam patut xpayah pose sbb dah aib kan wanita ni dan tunjuk aurat dia.

SKSLink.com/network berkata...

Gambar2 seksi sblum dia mampoi ada tak? Bolah bikin wayang Aishah and The Fan Club... Miahahha Wae...rHAHAHA... MAMPOI KORANG

Tanpa Nama berkata...

bnda cmtu bkn leh cya sngt nnti kurafat..hem..x tau lah ni sumpahan ke sja iblis nk gangu...

Tanpa Nama berkata...

akhirnya kepala aku pening ya amat....arghhhhhhhhh

Unknown berkata...

ah..jangn macam nie tak elok lah..buat saya ingat kepada kejadian bunuh kat kampung saya masa tue saya dah nak ambil exam spm..gadis yang kena bunuh tue saya kenal..walau tak rapat saya selalu serempak kat pasar malam..namanya dah tak ingat yg saya ingat saya panggil kak kajol sebab kacukan indiamelayu (mami)..cantik orangnya..pernah masuk dalam mastika ngak..kisah tue dah makan tahun..so yang saya ingat..orang kampung pernah nampak kelibatnya termasuk ibibapanya..

Tanpa Nama berkata...

"mengores-goreskan garfu ke kepalanya hingga berdarah."

ni karangan budak spm ker? metafora, personafikasi, hiperbola, simbolik sume ade. ayat puitis gile. wkwkwkwk

Tanpa Nama berkata...

walaupun korang tau admin "kencing" korang, tapi beliau seronok sakan artikel "kencing" berjaya mendapat sambutan hangat dgn komen berjela termasuk aku sekali keh keh... syabas beteh syabas!!

Tanpa Nama berkata...

ngek...istighfar pnjang aku..terkezut berukz taw!!
insyaallah xde papae terjadi slgi x diizinkanNya.apelah korg ni pcye mnde2 krut..
tp srius ak skit kpla pas tgk pic tu..mybe sbb tkejut kot..

Tanpa Nama berkata...

babilah ! sakit kepala ak sial ! tak logik citer kau nih bodoh ! aisyah dah mata siapa yg ceritakan???? siapa yg nampak ??? what the hell !mesti kau ni anak khinzir kan !? mak kau besetubuh dgn khinzir kan ??? puihhhh ! defuqqq

Tanpa Nama berkata...

Percayalah kepada Ultraman

Tanpa Nama berkata...

aku tetap aku

PERCAYALAH pada kekuasaan ALLAH....OK...HANYA ALLAH YANG BERKUASA DI ATAS SEGALA NYA BUAT AISHAH LEBIH BAIK KITA DOAKAN SEMOGA ROHNYA TENTERAM DAN DITEMPATKAN BERSAMA ORNG YG BERIMAN....amin..

Tanpa Nama berkata...

Pengajaran kepada mat mat perogol..bkn ni j yg ad cter...byk lg.bole jd pengajaran.jd taubt lah byk2d! kerana allah maha berkuasa . Segala yg tjdy ketentuannye.al fatihah kpada rohnye smuga dcucuri rahmat.amin

Tanpa Nama berkata...

semoga allah merahmati rohnye dn die d tmpat lkn brsama org yg solehin. amin..to all readers jgn percaya pada benda yang x masuk akal

Nurul Aida Ab. Halim berkata...

wat suspen je....

Tanpa Nama berkata...

Emmm...stuju bro...aku pon petik name korang jgk sebab membuatkn aku nk bace story ni..

Siapa ? berkata...

Bila baca , kepala aku pening sikit . Bukan apa , aku mmg tak boleh tengok cahaya terlampau terang . Lagi-ii waktu tengah hari . Mmg pening . Hahahahah . Btw kenapa tak letak notice awal-ii yang ada gamba Aishah tu ?! Aku 'terpandang' mata yang tak mempunyai biji tu . Seram k seram . Ape susah , aku petik nama korang sbb tak bagitau awal-ii ada gmba dia . But , korang caya ke ? Urm aku susah sikit nak percaya . Apepun ajal ditangan Allah :') Even kita matipon , dah ajal ape boleh buat ? Mohon siapa yang tulis blog ni tolong delete :)

Unknown berkata...

Hmmmm ketawa pecah perut aku baca komen korang haduiiii aku bukan rasa pening sakit buntut ade lah berak taik keras ni

Unknown berkata...

weyh aishah aq mntak maaf, x sngaja tngk gmbr kau.. kawn aq yg suruh.. aq tengok jelah... ingat main main je tdi..sorry eh babe

Unknown berkata...

Wow ;,,, macam dah pernah dengar je cerita ni d creepy pasta

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 202   Terbaru› Baru»

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...