18 Mei 2011

Penampakan Gambar Hantu Pocong di Taiping?


Waktu petang ataupun senja memang tak elok kalau duduk di luar rumah. Kata orang tua, time tu lah hantu berkeliaran. Pemandangan matahari terbenam memang cantik
Gambar hantu kali ini dikirimkan oleh Cik Nadia. Berikut adalah teks yang disertakan sekali bersama gambar ini:
disini saya nak share satu gmbar yang saya peroleh dari rakan sekerja saya. dia telah pergi ke taiping dalam hujung tahun 2010. gambar di ditangkap sewaktu maghrib. time tu boyfriend dia yang drive and dia yang tengah duduk kat passenger seat saje2 nak snap gmbar. katanya pemandangan petang tu cantik sangat. tapi selepas snap gambar tu, dia perasan sesuatu yang agak pelik. saya dah highlight kan dengan bulatan merah. boleh korang tolong tafsirkan tak. coz saya pun tak pasti objek apa. atau itu hanya ilusi optik sebab keadaan jalan pun macam beralun. kalau korang rajin, analisis sekali gmbar ni sebab kata boyfriend dia kat bawah objek hitam yang terbang tu macam ada pocong. tapi saya tak nampak pulak. ape2 pun terima kasih korang.
Ok mengikut penelitian saya, gambar ini diambil menggunakan kamera telefon (Sony Ericsson K770i) dengan lensa CMOS pada bukaan 1/8 saat. Bukaan yang agak lama ini tambah dengan keadaan kereta yang bergoyang menyebabkan gambar jadi blur. Kalau kita tengok dengan teliti 'penampakkan' dalam bulatan itu adalah selari dengan lengkok pada garisan jalanraya.
Objek hitam tersebut adalak pokok yang kabur. Dan kat bawah sikit tu.. wallahualam.

Terima kasih kepada Cik Nadia.
Teruskan menghantar gambar hantu anda kepada kami.

20 ulasan:

Eric@Boy berkata...

tu gambar pokok la pandai.. lain kali guna sport mode.. iaya!

haniesyafique berkata...

x nmpk apa pon.... yg daun2 pokok tu cm rambut pontianak aja aq tgk.... pocong x nmpk la pulokk....

afrohead berkata...

macam kurang cerdik je girlfriend ambik gambar tu. takkan tak boleh fikir? hantu memang wujud, tapi fikiran tu jangan la tahyul sangat. gambar pokok tepi jalan pun tak boleh nak tafsir. lepas tu mula la fikir bukan-bukan..

haih..

Tanpa Nama berkata...

itu le dia kalau dah taksub sangat dengan hantu pokok pon di katakan hantu..

Tanpa Nama berkata...

x nmpak pn.. nmpak reflection ada lah.

Ghades Johor berkata...

tula.. mgrib2 kluo lg. tp siyezly,, xde pape.

Gila berkata...

pe bende la..sensitip xbtempat

Tanpa Nama berkata...

aku nampak pokok je,.......puas nengok byk kali tetap nampak pokok.....

Tanpa Nama berkata...

tula amik gamba gune cameraphone..mane de kualitinye, tak pasal2 pocong dituduh muncul time maghrib,bukannye die nak pi mesjid smayang ke ape..

Tanpa Nama berkata...

alaa...x da hantu la Bro kat dlm dunia ni.....jgn pcaya la....kan hantu tu dari Syaitan sendiri. Syaitan sngaja buat muka buruk mcm mayat org mati sebelum ni untuk sesatkan manusia. kan sudah tertulis n terbukti bahwa roh manusia setelah mati berada di alam lain....mustahil mereka tu masih tertinggal d Bumi... share.... ;)

Tanpa Nama berkata...

aku orang taiping..memang kawasan ni dekat ja ngn rumah aku..benda hitam yang dibulatkan merah tu..ramai cakap pokok..kalau hampa nak tahu..kat situ mana penah ada pokok..rumput ada la..gunung ganang pon xnampak kalau kita pandang dari sini

Tanpa Nama berkata...

hahahaha..stupid gile..xtaw nk post mnde..tgkap gmba..post kt blog..

dzulfadhly(spirithunterz) berkata...

salam..jgn cube untuk mewujudkan sesuatu yg wjud kat situ...then,kalu betol ko minat nk siasat tentang nie..cari ar group yg pakara tentang fenomena ni..k..??

Tanpa Nama berkata...

AKU MNAT GILER GMBAR HNTU DAN KISAH SERAM TAPI KURANG PERCAYALAH.KITA SEPATUTNYA TKUT KAT ALLAH SWT....SEBENARNYA HNTU INI ADALAH JELMAAN IBLIS YG INGIN NAK MENYESATKAN MNUSIA.

Tanpa Nama berkata...

Pocong ke ? Ada lah sikit nampak kepala berbalut kain putih . Dekat tepi2 sikit .

Tanpa Nama berkata...

adela kat kete tu tengok tol2

Hazman ™ berkata...

dari segi pandangan saya, gambar ini hanyalah kebetulan.. jika kita tgk dari perspektif cahaya + pokok yg blur tu.. mmg logik akan jadi bntuk mcm ni.. bila lihat cahaya2 dari sebelah kiri tu, bleyh kata semua blur dye ikut blur 'pocong' tu, & banyak lagi blur2 cayaha len yg leh kuatkan kenyataan tu, so pndapat saya ini just kebetulan brbntuk pocong tp sbnarnya bukan.. tq

Tanpa Nama berkata...

Mcm haram jadah ja Camera Kau...
abeh cerita tang hantu..PUI!!!!!!!

Amir berkata...

xnmpk pn yg myerupai pocong ke kain putih ikat ke. pocong tu baring ke tegak? Len kli pls bulat tu kat kwsn yg sptutnya je. lg 1 sbnrnya ape yg itam cm asap tu? awan? asap kete?

skazmeer berkata...

mna ad pcong pown,mcm naga tgh trbang ja....pky la cmra elok ckt...nie jgn,pntg lepa nk ambk gmbaq....hhhhhhuuuhhhhh....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...