07 Jun 2010

Hospital Lady Templar, Cheras



Hospital ni mula dibina pada Oktober 1952. Hospital ni untuk pesakit TB. Ia ditutup pada tahun 1985, dan beberapa bangunan digunakan sebagai Poliklinik Cheras. Suasana sekeliling dikatakan sungguh menyeramkan, kalau pegi waktu siang sekalipun boleh naik meremang bulu roma. Kini semuanya dah dirobohkan kecuali satu bangunan sahaja yang tinggal.

Tak tau la berhantu lagi ke tidak sekarang ni.

Boleh tengok kat Google Maps menggunakan link ini.


Lagi gambar di sini.

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yo kumprinx... sy ade antar gmbr antu kat emel tuh.. xnk upload ker?

Tanpa Nama berkata...

Sekarang tempat ini dah di robohkan untuk dijadikan pusat rehabilasi baru oleh Kementerian Kesihatan Malaysia...

Unknown berkata...

aq rasa gambar yang kedua tu orang kot....tak cayeh lah smua ni...sya orang sabah kalau nak yahoo email saya ini dia....nurulsyuhaadahusni@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

jauh sgt

GORGONDOLAMEDUSA berkata...

hhahahaa...
tempat ni memang menyeramkan!
aku dulu study kat MPIK,
kalau sakit betul aku akan pi spital ni (kalau sakit malas aku pi klinik biasa je mintak mc), jalan nak naik ke tempat ni ade byk bangunan lame, tp yg peliknya ada baju bsidai kat luar2 umah, walopon siang hari tempat ni memang seram gile! yg aku peliknye, camne tpt camni ade org duduk? ke drug addicts? tp mjemang respek la kalu ade org duk kat atas bukit tu! nak masuk ke atas akan lalui pokok2 besar yg sgt menyerqmkan, pokok ketapang kot, yg berakar dahan dari ats ke bawah..

Tanpa Nama berkata...

tu pokok ara ler..bkn ketapang..bebudak aq panggil pokok tarzan...

Tanpa Nama berkata...

Nie cite lama...sekarang aku tinggal di hospital ni...alhamdulillah xde pape...

Tanpa Nama berkata...

Saya tggal kt sini kat wad 1c,dah sebulan lebih,tak benda yg lagi berlaku,insyaallah hospital ni takde hantu...

Unknown berkata...

Mne ada lagi dah spital ni..kan dah jadi bangunan lain da pon..tahuntahun 1985 dah ditutup..kalu mase dibuka..mmg la xberhantu..skg kejadian² pelik berlaku apabila ianya ditutup..

Kevin3012 berkata...

The hospital have been demolished? If it didn't get demolished, I would do a paranormal investigation there

Tanpa Nama berkata...

Lady templer hospital ni terletak di cheras...pada tahun 1990 aku buat projek sejarah sekolah kat sini la aku buat.. masuk bilik mayat ada 2 peti utk simpan myat dn tempat bedah.. masuk kat wad².. memang seram.. tanya pak gurd memang berhantu tempat tu.. skrng dah jadi rumah utk angota bomba duduk dan separuh lagi jadi hospital tau klnik...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...