15 Jun 2006

Nenek Kebayan



Yang ni pagi tadi sampai kat inbox aku. Sekali lagi dikirimkan oleh member aku ND.
ND wrote:
"Gambo ni plak aku dapat dari cousin aku.Ni pun die dapat dari kawan die...time tu die tengah lepak kat kampung dengan kawan2 diela.Die cakap lebih kurang pukul 2 pagi time tu...pastu ade sesuatu tengah berjalan kat bawah tiang letrik.Kawan die pun amik gambo pakai hanset diela....tapi nampak bahagian kepala jela.Macam orang pompuan pakai tudung jalan sambil tunduk..tak lame pastu hilang dari pandangan."

Yang ni mungkin gelap sangat dah susah kita nak nampak hantunya. Aku tak berapa yakin dengan yang ni. Mungkin hantu betul, ataupun mungkin prank daripada bebudak. Mungkin jugak nenek kebayan yang on the way nak pegi kedai runcit. Pepehal moral daripada gambar ni adalah jangan melepak tak tentu hala tengah-tengah malam. Lepak minum kat kedai takpe.

Gambar-gambar hantu 'bidan-terjun' macam ni, samada kita nak percaya atau tidak tu perkara lain. Yang penting ada gambar kita nak tengok. Mana tau ada betul hantu yang teringin nak posing depan kamera. Nak komen lebih-lebih aku tak berani. Kang salah fatwa. Tapi aku tau kita kena percaya jugak mende-mende ghaib ni. Pepehal, kalau melepak mana-mana, jangan lupa bawak kamera. Pastu hantar kat aku. Kita kongsi sama-sama. Walaupun tak berapa hantu, tapi hantar je. Dalam pada itu,
Jangan biarkan hidup anda diselubungi... (asap rokok?/kain selimut?)

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pado pendapat sayo lah...mungkin jo lah ia benor...tapi kalo imaginasi da pergi jaoh...pikiran kito terganggu....

apo apo pon
kalo da nampok...jangon lah ambek gambor...
malu hantu
apo apo pon
jangan lo ambek gambor...tak baek
minta kebenaran dulu...
selamot jalan

Ismah_hanie berkata...

saya tak tahu sama ada ia hantu atau enggak..kalau bener..kasi sama gue dong..ya?

Ismah_hanie berkata...

iya..satu lagi si..gue mahu nanya.bener gitu hantu nenek kebayan de di malaysia..sory..gue bukan owg indon..gue owg malaysia..jgn slh sangka hehehe.

Tanpa Nama berkata...

mne hantu nyeeeeeeeeee. xnmpak gbr pon.

Ghades Johor berkata...

gmbonye xleh bukak!!!! >_<

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...