25 November 2010

Komentar Hantu Penanggal

9 ulasan:
Kita menerima komentar mengenai post Hantu Penanggal / Penanggalan yang saya rasa elok dikongsi bersama. Komentar dikirimkan oleh Saudara Hardy Boy:
Bermanfaat info dlm post nie.

Aku dulu pn pernah ternampak hantu penanggal (kalau kat Sabah dorang panggil Balan-balan) di hadapan rumah aku. Dalam satu malam tu, 3 ekor melintas di dada langit secara berturutan tapi di 3 tempat berbeza, bila aku tengok dorang, terus terpadam api (pandai pulak dorang padamkan lampu, macam kapal terbang la plak..hahaha..). Aku tnya la tunang aku(sekarang dah jadi isteri), Dah pukul berapa? (masa tu tengah dok bergayut dgn telefon), tunang aku cakap dah pukul 1 lebih dah, so terus aku masuk dalam rumah. Bukan takut Cuma segan jer mane la tau kalau2 balan-balan tu datang dekat aku pastu nak berkenalan sambil menunjukkan senyuman yang manis. Bukan ape, aku nie pemalu sikit..hahahaha….

Esoknye, member-member aku bagitau, orang yang lame kat sini pun belum tentu dapat jumpa. Tapi, ada 2 orang kawan aku kat Taman tu pernah jumpa Balan-balan nie. Orang cakap, klu nak tengok, cuba la renung ke luar tingkap pkl 3 pagi, kalau bernasib baik bole la tengok..hehehe..

Ustaz Faizal ada bagitau aku, jangan tegur menda nie. Maybe pantang larang hantu penanggal nie, dorang mesti cari sesiapa yang menegur dorang kot (mungkin saje je dorang nak berkenal-kenalan.hahaha). Ade sorang member dia(seorang ustaz jugak pernah tertegur, sedar-sedar Balan-balan nie masuk ke dalam rumah. Alhamdulilllah, selepas di baca beberapa potongan ayat suci, menda tu pun keluar jugak.

Selepas aku berkahwin, masa sedang syok bergayut dgn tel luar rumah, sekali lagi aku ternampak balan-balan nie terbang lagi di depan aku tapi kat dada langit la. Dia punya api lagi besar, so terus aku masuk rumah, seram sejuk..hahaha..

(Sedikit fakta berkenaan hantu nie, balan-balan(hantu penanggal) nie akan terbang untuk mencari darah macam darah orang bersalin, makan mayat yang baru sahaja di tanam & kalau tak ada makanan, dorang akan makan katak. Mereka nie berasal daripada manusia yang mengamalkan ajaran yang jauh terpesong daripada agama. Ada juga yang kata hantu penanggal ni dulu digunakan sebagai memudahkan dorang bergerak daripada satu tempat ke tempat yang lain).


Malam 23 Nov 2010, aku & isteri ternampak lagi hantu penanggal lalu depan rumah en rizal juga taman perumahan kitorang. Kali nie lebih dekat, siap api warna biru & hijau, laju maybe dalam 200km/j mcm kelajuan superbike yang aku pernah tgk.. cantik juga colournye.. Pkl 8 mlm, tapi apehal dia keluar awal sgt nie, mlm purnama plk tue...
Komentar anda adalah sangat berguna untuk perbincangan yang kondusif menganai alam mistik.

Gambar Ular Terbesar Di Dunia

6 ulasan:


Paling besar di dunia.

24 November 2010

Gambar Pontianak?

6 ulasan:

Gambar hantu ini di kirimkan melalui Facebook tidak lama dulu. Gaya macam kat Shah Alam. Takde pulak info disertakan sersama gambar ini. Tak dapat dipastikan adakah amoi sama sibuk nak posing ke ataupun benar-benar penampakan hantu.

Jesteru komentar dan pandapat anda sangat dialu-alukan.


Nota : Kini anda boleh meninggalkan komen melalui akaun Facebook anda. Cubalah!

22 November 2010

Gambar Hantu Di Mengkarak

18 ulasan:
Gambar Hantu kali ini dikirimkan oleh seorang sahabat. Gambar ini diambil di Kampung Mengkarak, Bera, Pahang. Pengirim berkata ketika gambar diambil memang takde entiti putih kat sebelah budak tu. Pengirim menyertakan teks berikut.. err.. saya harap anda semua biasa dengan telor Pahang:

Koi dapat gambo ni dari seorang rodong Kampong koi di dalam daeroh Bera ni,dia ckp semasa gambo ni ditangkap mmg takde pun perempuan/kanak2 baju putih tu sdg berjalan kat situ,masa tu dah nak senja,budak kecik yg cangkung tu demam pada malam tu..wallahualam..
perhatikan kaki nye seperti tak jijak ke bumi..aokme nilaikan lah..wallahualam.



Ok, luangkan sedikit masa anda untuk renung gambar ini. Memang kaki dia tak jejak tanah. Muka pun tak nampak. Gambar diambil time senja. Orang kata time senja ni memang banyak makhluk halus berkeliaran.

Apa-apa hal saya serahkan kepada pembaca yang bijaksana untuk menilaikannya. Teruskan menghantar gambar-gambar hantu kepada kami.

19 November 2010

Lagi Hantu Menumpang Di Dalam Gambar

6 ulasan:

Kata orang, kalau tak cukup ahli pasukan ketika ekspedisi, cepat pergi cari. Tapi kalau terlebih diamkan sahaja. Encik Zaril mengirimkan gambar yang pelik ini.
Teks berikut disertakan:
salam sume...
gambar ni aku ambil tym buat experiment biology di salah sebuah kolej
matrikulasi yg aku blaja pada thun ni,2010.....
aku x pasti ape bende yg bertandang diantara membe aku yg berbulat merah tu....
saje nak kongsi ngn kome...
Nampak gayanya ada sesuatu entiti yang cuba menumpang di dalam gambar ini. Kalau manusia sekalipun, mana kakinya? Agak menyeramkan.

Terima kasih kepada pengirim. Teruskan mengirim gambar hantu anda kepada kami.

15 November 2010

Gambar Hantu Tepi Semak (Kuala Kerai, Kelantan)

9 ulasan:

Rumah tinggal memang sarang hantu. Ketiadaan penghuni di dalam rumah menyebabkan entiti-entiti lain menjadikan kawasan tersebut tempat tinggal mereka.

Gambar ini dikirimkan oleh Saudara Fakhruddin. Gambar ini juga adalah screenshot dari video yang beliau ambil di Kuala Krai, Kelantan. Resolusinya terlalu kecil untuk dikaji dengan lebih teliti.

Pengirim menyertakan teks berikut:

Video ni (telah di capture)diambil semasa adik saya pulang dari sekolah, dia saja-saja ambil video ni. Rumah kat sebelah hantu tu dah lama tak didiami orang. Blakang rumah tu pun penuh semak samun. Jd tak logik klu orang nak pegi belakang rumah tu. Lokasi Kubang Lebur, Kuala Krai Kelantan. Dengar kata juga ni adalah tapak hospital zaman dulu(tak tau btul ke tak).

Diharapkan agar Saudara Fakhruddin dapat mengirimkan kepada kita video yang dimaksudkan untuk kita nilaikan bersama-sama.

Tinggalkan komentar anda dan teruskan menghantar gambar hantu anda kepada kami.

12 November 2010

Gambar Hantu di Seksyen 12 Shah Alam

8 ulasan:

Gambar hantu yang ni kena perhati betul-betul. Ada nampak?
Teks berikut disertakan oleh pengirim gambar, Anas:

Gambar ini diambil pada 22/10/10. Semasa itu saya dan beberapa org rakan saya telah pergi ke rumah yang dikatakan berhantu ini pada jam 3.30 pagi. Tiada apa yang berlaku, hanya apabila kami pulang dan melihat gambar, kami terperasan ada sesuatu dibelakang rakan saya.

Apa pendapat anda?

02 November 2010

Penampakan Entiti Misteri Di Pulau Tioman

8 ulasan:

Adakah ini gambar hantu yang sama-sama mendiami bilik ini?
Gambar ini dikirimkan oleh Jehan. Teks berikut disertakan bersama-sama gambar:
Picture ni diambil sewaktu saya dan sepupu ke Tioman atas urusan kerja..Asalnya ambik pic ni utk tunjuk kepada member2,bilik yg kami tidur beserta kawasan sekeliling..tp bila dah sampai rumah,kami br perasan 1 pic ni agak pelik sikit..
Gambar ini diambil pada October 2009,tiada flash digunakan,dan diambil pada waktu sia...ng..saja nk berkongsi dgn rakan2 kita semua =)
Cuba korang perhatikan dengan teliti gambar ni apa yang korang nampak?
Kita ucapkan terima kasih kepada Encik Jehan.

Kepada yang lain, teruskan menghantar gambar hantu anda kepada kami.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...